nog 2 dagen!! - Reisverslag uit Datun, China van Familie Poppe - WaarBenJij.nu nog 2 dagen!! - Reisverslag uit Datun, China van Familie Poppe - WaarBenJij.nu

nog 2 dagen!!

Door: Familie

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Maart 2012 | China, Datun

Nog twee nachtjes slapen!!!!!
Heerlijke dag gehad, gezellig met Fam. Van der linden naar de zoo geweest om de panda's te bewonderen. Ook nog even bij andere dieren gekeken maar toen we het olifanten verblijf hadden gezien, hadden we er even genoeg van. Niet normaal, zulke kleine hokken dat ze verbleven, vies en omringt door alleen maar tralies. Ook de bezoekers ruimten waren te vies voor woorden. Dan maar gauw even doorlopen naar het aquarium. Mooi voor elkaar, met dolfijnenshow en al maar waarschijnlijk te duur voor het grotendeel van de inwoners van Beijing!
Vreemd was dat na het bestellen van een paar drankjes met een frietje het licht in het restaurant uitging voor ons. Zovan bedankt en nu... Opzouten ;)

Het went nooit, ook bij ons tweede bezoek aan China. We bedoelen de combinatie van luxe, armoede, communisme. De aardige, hardwerkende Chinezen met hun 7 daagde werkweek en wijken die worden weggevaagd door weer een nieuw winkelcentrum of een nieuw hotel. Bouwen gaat toch al bijzonder hier. Vanmiddag zag ik een bouwvakker de bakstenen 1 voor 1 naar boven gooien, een collage ving ze boven op. Een andere gooide met een grote schop de cement boven op de muur die gemetseld moest worden! De helft ernaast natuurlijk.
Wachtend voor een stoplicht in de taxi kwam er een muziekant voorbij met blokfluit en versterker en z'n maatje verkocht levendige schildpadden! Moet je echt even twee keer kijken of je het wel goed ziet;)
De avond afgesloten met een goede maaltijd, want hoe Goed die pizza van beneden ook is, een keer houd het op. Susan was er gisteren al klaar mee.
Don lust elke dag wel pasta met tomaten, wat dat betreft had het net zo goed een Italiaantje kunnen zijn.
Onze Finn heeft veel last van hoesten ' s nachts. Dit ondanks een hoestdrankje . Ook heeft hij slecht gegeten vandaag. Humeur van de kleinste is gelukkig wel goed.
We zitten samen af te tellen, gelukkig komt het nu echt dichtbij.
Nog twee nachtjes slapen en dan samen naar nederland.

• 19 Maart 2012 - 14:20

Jacqueline:

Hi lieverds,

wat duurt het lang voor we jullie eindelijk weer hier hebben. "Jammer" genoeg is het woensdag geen weer meer voor stampot boerenkool, anders had ik die met liefde voor jullie gemaakt! Ik weet hoe lekker Don daarvan kan smullen!!! :-D Nog maar 2 nachtjes, ja, ook wij tellen af!!!!

Het weer wordt super, dus wie weet kunnen we binnenkort met ALLE kids naar ome Henk!!! :-D ;-D Lijkt me heerlijk...

even volhouden nog en dan komen we jullie met zijn allen ophalen!!!
    even volhouden nog.....

dikke kus en knuffel uit de Hof!

• 19 Maart 2012 - 14:21

Bastiaan En Sylvia:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Nog maar 2 nachtjes en dan lekker met het hele gezin naar huis.
    Wat een mooie mannetjes zijn Don en Finn toch.
    Zo te zien voelt Finn zich al op zijn gemak bij jullie. Zien alleen maar lachende en ontspannen foto''s.
    Een goede terug reis.
    Ook de groetjes van Bas en Lianne.

• 19 Maart 2012 - 14:41

Fam. Vd Linden:

He topfamilie, het was weer een memorabele dag vandaag met jullie! Enorm bedankt voor de gezelligheid tot nu toe! En nu lekker slapen! Groetjes aan jullie 2 fantastische zonen!

• 19 Maart 2012 - 14:44

Fam. Prieshof:

De dierentuin ..... tja, die kleine verblijven voor de dieren zonder groen ..... Het zal weel Chinees zijn. Was de uitbereiding klaar, waar ze toen mee bezig waren?
    En ja, sommige dingen in China blijven zoalss ze zijn en wennen nooit.
    Nog twee nachtjes en dan zijn jullie gewoon weer lekker in Nederland. Geniet er nog even van en tot woensdag. Lfs van ons

• 20 Maart 2012 - 02:23

Filip, Rianne En Cheng Van Vondel:

Hallo familie Poppe,

Succes nog met de laatste loodjes... Wij wensen jullie een hele goede terugvlucht.

Groetjes uit Beijing,

Filip, Rianne en Cheng van Vondel

• 20 Maart 2012 - 08:10

Arjan Lineke YangPei:

Fijn dat het goed lijkt te gaan met jullie en ook de twee broertjes onderling! Het is nu dinsdag: nog 1 nachtje slapen! We wensen jullie een goede reis en een mooie thuiskomst. Tot ziens!

• 20 Maart 2012 - 10:24

Gerda:

Jippie nog 1 Dag Komen jullie eindelijk thuis als compleet gezin Hoe fijn is dat?
    Don eindelijk weer zijn vriendjes zien Suus lekker moederen Theo fijn weer aan het werk Finn wennen aan zijn nieuwe familie (zal niet mme vallen met al die gekke bekkentrekkers)
    Maak er nog een leuke dag van .Voor later een goede vlucht en tot op schiphol Knuffelsxxxxxxxxxxxxx
    `liefs de Poppies van uit Zonneweelde

• 20 Maart 2012 - 11:00

Fam. Kenkhuis:

Hallo Don, Finn, Susan en Theo,

Het zit er bijna op!

Wat hebben jullie veel gezien en wat een mooie verhalen en leuke foto's.
    Geeft een goed beeld van hoe het jullie daar in China is vergaan, maar we kunnen ons wel voorstellen dat je nu weer graag naar huis wilt en dat Don zijn vriendjes mist.

We wensen jullie een hele goede terugreis en tot gauw aan de Langestraat.

Groetjes Robert, Raymond, Jos en Agnes.

• 20 Maart 2012 - 13:14

Daniel:

Bijna is het zover en terug na Nederland!!

We kunnen niet wachten om Finn te ontmoeten!!

Gr. Uit Enschede

(ps Theo check je Facebook )

• 20 Maart 2012 - 14:45

Familie Prieshof:

Lieve Theo, Susan, Don en Finn,

Jullie tweede Chinareis zit er alweer bijna op ...... Bedankt dat we mee mochten genieten van jullie mooie verhalen en foto's. Nog eventjes en jullie vliegen weer naar Nederland. Wij wensen jullie een hele goede terugvlucht en een heel mooi weerzien/welkom op Schiphol.
    Tot morgen!
    Wij hebben er zin in!