Beihai park,verboden stad,metro & Peking eend - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Poppe - WaarBenJij.nu Beihai park,verboden stad,metro & Peking eend - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Poppe - WaarBenJij.nu

Beihai park,verboden stad,metro & Peking eend

Door: Familie

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Maart 2012 | China, Beijing

Lekker druk dagje vandaag, maar het weer is erg somber bewolkt, veel smog, waterkoud zeg maar.
Rond 11 uur drie taxi's genomen. Samen met Gerjo, Mariette, Dagmar,Yuna, Christi,Maurice & Kai naar het park naast de verboden stad koud was het maar de alle drie de taxi's kwamen tegelijk aan knap in deze stad. Even rondgewandeld maar we wouden graag koffie en hier was alleen slootwater te vinden,dus op een lange zoektocht naar koffie was begonnen. Eerst naar de verboden stad gelopen die er met dit weer ook echt anders uitziet. Toen met de metro met Mariette als onze gids super ging het je voelt je wel een grote vis tussen de sardientjes maar voor 2 yuan ging het goed. Het laatste stukje met de taxi naar de Starbucks bij het hotel heerlijk een dubbele espresso en stroopwafels uit nederland. Vanavond hebben eindelijk onze eigen peking eend gegeten samen met de familie van der Linden. Hij/zij had een eigen nummer 1900 super toch je persoonlijke eigen Donald Duck.
Het was weer super gezellig samen. Onze jongens en meisjes hebben super gedaan vandaag.

Even een berichtje voor de dames en heren van de benefitavond/veiling , geweldige opbrengst en hopelijk een super geslaagde avond.

Groetjes uit Peking

• 17 Maart 2012 - 12:30

Gerjo, Mariëtte En Dagmar :

Hallo hier gids Mariette!

Wij vonden het ook een groot en gezellig avontuur!
    De koffie smaakte mij ook erg goed.
    Morgen maar een zondagse dag, denk ik.
    Yuna ligt al op een oor en Dagmar volgt snel.

Liefs van de ter Beekjes

• 17 Maart 2012 - 15:43

Fam. Prieshof:

En hoe smaakte Donald Duck??
    Eindelijk in de metro geweest Susan?
    Wou je in 2009 al, maar leek mij echt niets met de kids in de metro ......
    Is Theo ook in de metro geweest?

Tot heel gauw.
    Dikke kus uit Enter!!

• 17 Maart 2012 - 18:44

Monique:

Ik zag gisteren mijn bericht niet weer, maar ik was dus al op zoek naar de biotex, yes gespot.... Je weet dat als je rozijnen lang genoeg wast, ze vanzelf blank worden, misschien werkt dat ook wel met chineesjes....

• 18 Maart 2012 - 09:16

Mia.:

Nog een paar dagen in China en dan weer naar Nederland. Jullie hebben het daar wel naar de zin, zo te lezen. Geniet nog even en dan de terug reis.
    Welkom in Nederland allemaal en vooral voor Finn.
    Goede reis Mia en Theo.

• 18 Maart 2012 - 10:10

Danique:

Nog 3 nachtjes, spannend!
    Voor Finn vooral, denk ik:-)
    Zo te zien is het wel druk in de metro, brrr ik zou er niet in willen zitten!
    Aangezien het bij ons wel een beetje rustig is,wil ik wel dat jullie snel terug komen:-)
    En dat gaat ook gauw gebeuren, woensdag al joepie :-D!
    Goeie reis.
    :-*Danique

• 18 Maart 2012 - 10:22

Etienne:

Hoe is het met Finn en Don?
    En met jullie?
    :-D