plein van "hemelse vrede' - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Poppe - WaarBenJij.nu plein van "hemelse vrede' - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Poppe - WaarBenJij.nu

plein van "hemelse vrede'

Door: Familie

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Maart 2012 | China, Beijing

Gister wezen 'eten' bij KFC. Niet voor herhaling vatbaar. Was net het riag daar, links een oude zwerver en recht zat een Chineese dame te huilen. Gelukkig hadden de gebroeders een glijbaan in het restaurant gevonden.

Vandaag met Christie, Mau en Kai naar het plein van de hemelse ' vrede' geweest. Op weg in 2 taxi's en elkaar natuurlijk kwijt geraakt want er kunnen schijnbaar 1.000.000 kleine Chinezen op het plein staan. Stonden we net te wachten voor de poorten van de verboden stad, zien we ineens een bus waar heel veel rook uitkomt.....?!?! Susan blijft met Finn staan en ik loop 4 meter verder naar de straat om te kijken wat er aan de hand is?! Blijkt dat er een Chinees zichzelf in brand te hebben gestoken en rent als een brandende fakkel over de straat en rent richting de Chinese vlag die er staat. In plaats dat die ' sukkel ' nu gaat rollen op de grond hoor je iedereen denken..... Totdat ik de pamfletten op de grond zie die in de rappigheid door ca. 20 security en politie agenten worden opgeruimd. Erg bizarre 3 minuten natuurlijk.
Gelukkig de fam van der linden snel gevonden en het plein bezocht. De dames hebben Kai en Finn de fles gegeven en ook dat was een grote atractie op het plein. Hè maurice, maar eens een foto van al die kijkers hier ipv hun van ons ;) echt lachen. Enkele Chinezen schamen zich niet om dichtbij zonder te vragen bij Christie te gaan kijken. Ben er maar voor gaan staan om ze ff op afstand te houden.

Daarna nog ff naar het nationale theather gelopen ( het ei ).
Geweldig kunstje bouwwerk. Toen nog even door een buitenwijk van Beijing gelopen. Geweldig te zien daar hoe die mensen leven. Echt een andere wereld.
Via de taxi de Starbucks opgezocht want een terras kennen ze in china niet?!?! Buggy uit de taxi, 3 meter lopen....... Jahoorrrrr buggy nr 2 wiel eraf.....ggggrrrrrrrrr. Theo, zet dat wiel er ff aan!?!?!!??!!?!!! Dat kan niet schat, ...? hij is afgeknapt!
Enkele Chinezen die we daarna tegen kwamen wijzen naar het ontbrekende wiel.?. Jaoaoaoao.
Nu terug in ons hotel met een....,, nieuwe buggy, nr 3!!!!
Don zal de oude nog gaan missen want hij zat er bijna nog meer in dan Finn.
Finn heeft gelukkig zijn eerste vaste maaltijd (potje) naar binnen! Susan heeft 'harry' ff geholpen zeg maar. Naar een paar happen ging het prima.
Morgen naar de Chinese muur, hopen dat we niet te veel smog is;) dan kunnen we misschien wat verder kijken dan 2 jaar geleden. Hier nog een paar leuke foto's Gr. De poppies uit beijing

• 13 Maart 2012 - 10:05

Jacqueline:

Hi lieverds,

je kunt niet zeggen dat jullie niets meemaken daarachter!!!! Is het geen taxi-ongeluk, dan steekt zich een Chineesje speciaal voor jullie in brand! ;) moet niet gekker worden. Maar weer leuk te lezen dat het goed met jullie gaat én dat Finn zijn eerste vaste maaltijd naar binnen heeft gekregen! Tegen de tijd dat jullie in NL zijn, lust hij vast boerenkool! :D

nog heel veel plezier en .... ik wacht vol spanning op de foto's!

liefs uit de Hof!

• 13 Maart 2012 - 11:28

Fam. Vd Linden :

He familie Poppe, wat een mooie avonturen weer vandaag! We hebben er van genoten, ook al ging natuurlijk niet alles volgens de planning (buggy kapot, brandende man, mislukte taxi achtervolging :-) geen lekker terrasje te vinden etc.). Maar dat mocht de pret niet drukken. Was weer gezellig. Morgen naar de muur!

Groet,
    Chris, Mau en Kai

• 13 Maart 2012 - 12:18

JanRinaNickLuc:

Hallo lieve buurtjes,

Bedankt voor de felicitaties voor de jongens. Al een paar dagen niets laten horen.
    Het was hier de afgelopen dagen behoorlijk heftig met die verjaardagen en........ Nick is geslaagd voor zijn rijbewijs op zijn verjaadag nota bene. Helemaal super natuurlijk. Jarig zijn en dan ook nog in één keer je rijbewijs halen. Dus je kan wel na gaan dat het hier een super feestje was aan de Langestraat afgelopen zaterdag. Het is kwart voor 4 geworden.Daarna puin ruimen :)

Maar nu naar jullie, als ik de laatste verslagen zo lees hebben jullie ook behoorlijk heftige dagen afgwisseld met leuke en gezellige momenten.
    Nog een week, dan komen jullie al weer naar huis. We zijn erg benieuwd naar onze nieuwe buurjongen, natuurlijk. Gewelig dat hij nu zijn eerste vaste maaltijd heeft gehad. Gaat vast met de dag beter vanaf nu.

Genier er nog lekker van met zijn allen en tot volgende week ;)

Groetjes,
    Jan, Rina, Nick en Luc

• 13 Maart 2012 - 13:11

Fam. Prieshof:

Wat een belevenissen weer!
    Veel pelzier nog!

lfs

• 13 Maart 2012 - 13:33

Filip, Rianne En Cheng Van Vondel:

Wat leuk dat jullie ook naar de muur gaan morgen! Misschien zien we jullie dan wel! Veel plezier in ieder geval!

Groetjes Filip, Rianne en Cheng

• 13 Maart 2012 - 13:36

Gerjo, Mariëtte En Dagmar :

Dat klinkt als een spannende dag jullie maken wat mee!
    Morgen bij de muur weer spectakel?

Truste en tot bij t ontbijt,
    de ter Beekjes

• 13 Maart 2012 - 15:38

Nicole Hake:

Hoi theo en susan jeetje wat maken jullie wat mee zeg, maar even wat anders ik heb net bericht gehad over het dopen en jawel het mag doorgaan op 20 mei, voor 1 keer maken ze een uitzondering en mogen er 4 kindjes tegelijk gedoopt worden.

Nog eventjes en dan lekker weer met zijn viertjes naar nederland " Home sweet Home "

Groetjes Nicole

• 13 Maart 2012 - 15:41

Familie Ten Bokum:

Lieve Susan, Theo, Don & Finn,
    Ik kwam er achter dat ik het vorige berichtje bij het reisverslag van "Het is een jongen!" had achter gelaten. Niet slim. Dus doen we het nog maar eens...
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Finn!
    Wat een guitig snuitje zit er op, geweldig. En wat fijn dat het tot dus ver zo goed gaat!
    Hopelijk spreek ik je snel in levende lijve, tot dan.
    Een dikke kus en knuffel van Peter en Onno voor Don en van ons allemaal voor jullie allen.
    Liefs van Robert, Joost, Peter, Onno & Annelies

• 13 Maart 2012 - 17:57

Fam. Prieshof:

Ron zegt:
    Is echt jullie hobby he: buggy's slopen!!

• 14 Maart 2012 - 10:21

Miriam:

wat een verhaal..... gelukkig blijven jullie ook de mooie dingen zien. zo te zien en te horen doen Finn en Don het g oed. gelukkig voor jullie. geniet van jullie laatste weekje en we zien uit naar jullie thuiskomst.gr Jezus